Devětadvacáté vítězství Václava Fejfara v ME
Vašek podal opět skvělý výkon a ve finále na těžkém rozmoklém povrchu opět ukázal, že je to pan jezdec. Vyhlašuji pátrání - byl někdy v historii ME v autokrosu větší časový rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem?
V odkazu na fotogalerii naleznete fotky od Míši Havlové a Josefa Hlaváčka.
Fantastické vítězství Václava Fejfara v Údolí mamutů
Český reprezentant pokořil soupeře rekordním rozdílem.
Po smolném závodě v maďarském Nyirádu, kdy Fejfarovi při finálové jízdě shořela spojka a byl klasifikován jako šestý, si vše vynahradil na náročné trati v přerovské rokli. A jedná se o jedno z nejhodnotnějších Fejfarových prvenství v kariéře. Ale od začátku. V divizi Touring Autocross nastoupilo k měřeným tréninkům sedmnáct jezdců. Vyhrál ho zmíněný jezdec s náskokem sedmnácti setin vteřiny před Tamásem Káraiem.
Fejfar i Kárai vyhráli svoje dvě jízdy a do třetí nenastoupili. Volbu „pole position“ měl díky rychlejšímu času z rozjížďky lužanský jezdec. V první řadě je doplnil další adept na titul Výborný. To, co se stalo po startu, se dá nazvat fantazií. Člen týmu Lukáš Antoš vše viděl takto: „Vašek se před finálovou jízdou soustředil v autobusu. Poté, co se chystal nastoupit do auta a viděl, že prší, objevil se v jeho tváři úsměv.“ Fejfar měl raketový start a už v první zatáčce měl zhruba dvacet metrů náskok. Poté na rozbahněné trati ujížděl soupeřům neskutečným způsobem. Jako jediný jel stylem, který nerozlišoval, že se nezávodí na suchu. Prolistoval jsem hodně výsledkových listin, ale tak velký rozdíl před druhým v cílí, kterým byl Ladislav Brožek (více jak minutu!), jsem nenašel. A třetímu Káraiovi nadělil už celé kolo. Ten opět neunesl lepší formu soupeře a k umožnění předjetí mu nezabránila ani dvakrát vyvěšení modrá vlajka (povinnost nechat předjet rychlejšího jezdce). Fejfar za svoje devětadvacáté vítězství v ME (je již třetí v historických tabulkách za Röselem a Hoškem) sklidil obrovský aplaus diváků. Nemenší radost v cíli měl pak i druhý Ladislav Brožek. Se starší Fejfarovou fábií zajel výborný výsledek i šestý Ital Ottoboni, který dokonce před L. Brožkem vyhrál finále B.
A pokud mluvíme o fantazii, pak je nutné se ještě zmínil o skvělém výkonu talentovaného Jakuba Kubíčka, který poprvé v kariéře vyhrál v ME divizi Super buggy a udržel za sebou i Bernda Stubbeho. Klobouk dolů! V divizi Buggy 1600 vyhrál Anacleto před Musilem a Jordákem a v Junior buggy pak Tříska před Šmídem.
A jak přerovské závody zamíchaly celkovým pořadí před posledními dvěmi závody? V Super buggy vede Stubbe před Hanákem a Hinnenkampem, v Buggy 1600 Szabó před Petersem a Musilem a v „taxech“ je pořadí Karai – 98, Výborný –
Stále však není vyřešen osud závodů v Seelowu.
http://pavelvydra.rajce.net/Dokumenty